جزییات و نحوه بیمه امدادگران هلال احمر

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر توضیحاتی را درباره روند بیمه امدادگران ارائه کرد.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با صدای جامعه، درباره روند اجرای بیمه امدادگران و وضعیت فعلی آن اظهارکرد: با توجه به تفاهم نامه‌ای که روز بیستم شهریور ماه با پیگیری رئیس جمعیت هلال احمر میان این جمعیت و سازمان تامین اجتماعی منعقد شد، اتفاقات خوبی درباره بیمه امدادگران خواهیم داشت. بر این اساس بنا شد که دو سامانه به عنوان بانک اطلاعاتی اصلی برای برقراری بیمه امدادگران وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از این سامانه ها «امدادیار» است که بانک اطلاعاتی امدادگران است و امدادگران باید با ما همکاری کرده و اطلاعاتی را که از آنان می‌خواهیم در سامانه امدادیار تکمیل کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهارکرد: سامانه دیگر، سامانه تامین اجتماعی خواهد بود که به صورت مستقل هم باید دسترسی داشته باشد، اما برای دسترسی راحت‌تر امدادگران در حال تعامل هستیم تا این سامانه نیز از طریق سامانه امدادیار با امدادگران ارتباط برقرار کند، در این صورت نیازی نیست که امدادگران در سامانه‌های متعددی وارد شوند و تنها سامانه رسمی برای برقراری بیمه، سامانه امدادیار خواهد بود که آدرس الکترونیکی آن emdad-yar.ir است و همه امدادگران برای خود نام کاربری و رمز عبور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امدادگران باید با ورود به سامانه امدادیار اطلاعات درخواستی را تکمیل کنند گفت: این اطلاعات را یکبار از امدادگران گرفته‌ایم و با توجه به تعاملی که برقرار شد امدادگران باید یکبار دیگر اطلاعات خود را متناسب با اطلاعات خواسته شده تکمیل کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکبار باید اطلاعات قبلی مرور و تایید شود و مواردی هم وجود دارد که باید تکمیل شود. خواهش ما از امدادگران این است که پاسخ درست را به سوالات بدهند،  سوالاتی از این دست که آیا می‌خواهند از این بیمه استفاده کنند یا خیر؟‌ شاغل هستند یا نیستند؟‌ متاهل هستند یا نیستند؟‌ و…. این مواردی است که می‌توانیم بر اساس آن‌ها تصمیم گیری کنیم که امیدواریم تا پایان ماه طبق قراردادی که با سازمان تامین اجتماعی داریم پرداختی افرادی که شامل می‌شوند را محاسبه و پرداخت می‌کنیم.

ولیپور گفت: افرادی که ماه به ماه و به صورت مستمر با ما همکاری دارند و مقدار حداقلی را دریافت می‌کنند که بر اساس استمرار است. ما هفت درجه داریم که بر اساس کشیک هایی که امدادگران در آن حضور دارند ممکن است دریافتی متفاوتی داشته باشند. بر همین اساس تعداد کشیک ملاک نیست و درجه نیز اهمیت دارد و معیار سنجش ما دریافتی امدادگر است چرا که باید حداقلی را پرداخت کنیم که بیمه کامل برای امدادگر پرداخت شود. خط مبلغی را با بیمه تعامل می‌کنیم و امدادگرانی که این حداقل را با کشیک‌های خود پر کنند شامل بیمه و طرح بیمه ای ما می‌شوند.

وی افزود: از آن‌جایی که خارج از این مورد فعلا به صورت دستی انجام می‌شود اقدامات خود را انجام داده و اجازه را به امدادگران خواهیم داد که اگر خواستند خود نسبت به بیمه کردن خودشان اقدام کنند و هزینه را پرداخت کنند، یا بگویند حاضر هستند از ایاب و ذهاب آنان کسر شود و به این سقف حداقلی تعیین شده برسد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  تاکید کرد:‌ پیشنهاد ما این است که امدادگران مرحله به مرحله با ما همگام شوند و در سامانه امدادیار نیز آخرین اخبار و اطلاعات را دنبال کنند. همچنین زمانی که اطلاعیه‌ای در سامانه امدادیار اطلاع رسانی می‌شود همت کرده و به سرعت در آن خصوص اقدام کنند. همچنین از انجام سوال و جواب هایی که در فضای مجازی، به خصوص فضای مجازی غیر رسمی اعلام می‌شود جدا خودداری کنند و جواب سوالات خود را از سامانه رسمی امدادیار دریافت کنند.

وی اظهار کرد:‌ امدادگران می‌توانند در سامانه امدادیار وارد درگاه‌های قرار داده شده شوند و با امور امدادگران ارتباط داشته باشند. سوال خود را مطرح کرده و پاسخ آن را نیز شفاف بگیرند، ضمن اینکه هر اطلاعاتی نیاز باشد آن‌ها را راهنمایی می‌کنیم تا اطلاعات خود را تکمیل کنند و بتوانیم هر چه سریع‌تر این اتفاق را رقم بزنیم. قطعا هر اتفاق و کار جدیدی نواقصی دارد که خواهش ما این است که امدادگران به این مورد توجه و با ما همکاری کنند و ما قول می‌دهیم این موارد را به مرور تکمیل کنیم.

ولیپور ادامه داد: از امدادگران خواهش می‌کنیم حتما با صبوری خود ما را همراهی کنند و از پرداختن به اخبار کذب که باعث تخریب این فرآیند می‌شود خودداری کنند چرا که تیم ستاد خود پیگیر این موضوع هستند و نگرانی های امدادگران را می‌دانند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا