استفاده از کتب داستان برای آموزش «فارسی» به کلاس اولی‌ها

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام آمار ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایی، جزئیاتی از برگزاری جشن شکوفه‌ها را نیز بیان کرد و گفت: خوب است که در جشن شکوفه‌ها موکب‌هایی مانند موکب قصه‌گویی، نقاشی و پذیرایی در مدارس دایر شود.

به گزارش صدای جامعه، معصومه نجفی پازوکی آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایی را اعلام کرد و گفت:  تا روز گذشته هشت میلیون و ۷۰۴ هزار و ۳۲۱ دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت نام کرده اند که از این میزان یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۰۷ نفر کلاس اولی هستند.

وی افزود: این درحالی است که سال گذشته حدود هشت میلیون دانش آموز ابتدایی داشتیم ولی امسال به نزدیک ۹ میلیون رسیده است.

خانواده‌ها هفته آخر شهریور یک روز با فرزندشان به مدرسه بروند

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تبیین جزئیات برگزاری جشن شکوفه ها پرداخت و گفت: برنامه‌ریزی خوبی برای شروع کار در جشن شکوفه‌ها لازم بود. تمهید مقدمات انجام شده است. به خانواده کلاس اولی‌ها توصیه می‌کنم هفته آخر شهریور زمانی بگذارند و یک روز را با فرزندشان به مدرسه بروند تا فرزندشان با بخش‌های مختلف مدرسه آشنا شود.

نجفی ادامه داد: امسال تقارن روز جشن شکوفه‌ها و بازگشایی مدارس را با ایام اربعین و مناسبت‌های ماه صفر داریم. می‌توان از این فضا استفاده و فضای مدرسه را به فضای مردمی تبدیل کرد. به این معنا که اگر دانش‌آموز وارد مدرسه شد، احساس کند فضای مدرسه با محیطی که قبلا بوده تفاوت چندانی ندارد و این حس را نداشته باشد که وارد یک فضای رسمی اداری شده است، در این صورت است که حس امنیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به برپایی موکب هایی در سطح شهر و آشنایی بچه‌ها با فضای موکب‌ها گفت: خوب است که در جشن شکوفه‌ها موکب‌هایی مانند موکب قصه‌گویی، نقاشی و پذیرایی در مدارس دایر شود. سرود “سلام فرمانده” را هم بچه‌ها شنیده‌اند و می توان آن را در فضای مدرسه پخش کرد. به عبارت دیگر در این صورت، آن اتفاقاتی که بچه‌ها در روز اول مدرسه از مادر به سختی جدا می‌شدند و گریه می‌کردند را دیگر نخواهیم نداشت.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: بسته‌های آموزشی ویژه معلمان کلاس اول طراحی و تدارک دیده شده است تا معلم به کمک آن بسته بتواند وضعیت آموزشی کلاس خود را ارتقاء دهد.

آموزش کتاب فارسی کلاس‌اولی‌ها با استفاده از کتابهای داستانی

نجفی اضافه کرد: کتاب فارسی دانش آموزان کلاس اولی، حجم محتوای خواندنی بالایی ندارد و پیش‌بینی کردیم از همان هفته اول که دانش‌آموز می‌خواهد آموزش ببیند، معلم آموزش خود را با دو کتاب داستان همراه کند. اگر معلم آموزش را با داستان پیش ببرد و ۲۰ هفته برای آموزش نشانه‌ها داشته باشیم، در واقع دانش آموز ۴۰ کتاب داستان را خوانده و تحلیل کرده که باعث می شود حجم محتوای خواندنی دانش آموز بیشتر شود.

وی که صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود، دوره ابتدایی را دوره شایستگی‌های عمومی دانست و اظهار کرد: طرح آموزش سواد دیجیتال در سال گذشته به صورت آزمایشی اجرایی شد. یکی از مزیت‌های دوره کرونا این بود که خانواده‌ها و معلمان به سمت استفاده از فناوری رفتند و امسال همان تجربه سال گذشته باعث می‌شود قدم موثری برداریم. معلم می‌تواند طراحی آموزشی کرده و در این مسیر از ابزار فناوری نیز استفاده کند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا