۲ پیشنهاد تشویقی برای رانندگان سرویس مدرسه/ طرح جدید برای والدینی که فرزندشان را مدرسه می‌برند

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد وضعیت ساماندهی سرویس مدارس در آستانه مهر ماه توضیحاتی ارائه کرد.

علی  محتشمی پور در گفت وگو با صدای جامعه، در مورد وضعیت سرویس  مدارس با توجه به تاکیدات آموزش و پرورش مبنی بر حضوری بودن مدارس گفت: جلسات زیادی در این باره با مسوولان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در قالب کارگروه ماده ۱۸ برگزار کردیم.

وی افزود: در این راستا چندی پیش فراخوان پیمانکاران متقاضی فعالیت در حوزه خدمات سرویس مدارس را منتشر کردیم و پیمانکاران واجد صلاحیت شناسایی شدند و اطلاعات‌شان در اختیار آموزش و پرورش شهر تهران قرار گرفت تا آنها را به مدارس ارایا کنند و مدارس نیز پیمانکاران مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

محتشمی پور اضافه کرد که در هفته جاری نیز فراخوان رانندگان سرویس مدارس را منتشر خواهیم کرد تا رانندگان متقاضی به همراه مدارک هویتی و مدارک خودرو به دفاتر هماهنگی امور تاکسیرانی مراجعه و یا به صورت غیر حضوری اقدام به ثبت نام کنند.

به گفته وی ، برای طی کردن فرآیند احراز هویت رانندگان متقاضی، اطلاعات رانندگان طبق توافقاتی که با پلیس راهور انجام شده در اختیار این پلیس قرار داده می‌گیرد تا صلاحیت رانندگی این رانندگان بررسی شود ، بعد از تایید صلاحیت توسط پلیس راهور برچسب سرویس مدرسه چاپ و بر روی خودرو این افراد نصب می شود.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: امیدواریم تا پایان شهریور ماه تمامی فرآیندها طی شده و از ابتدای سال تحصیلی شاهد فعالیت ناوگان مجاز سرویس مدرسه که برچسب نیز دارند در مدارس باشیم.

محتشمی پور از والدین و انجمن اولیا و مربیان درخواست کرد که نظارت کافی بر روی سرویس مدارس داشته باشند و گفت: تقاضا می شود که مدارس فقط با پیمانکاران مجاز قرارداد منعقد کنند و اگر سرویس مدرسه ای هست که برچسب ندارد مطمئن باشند که این سرویس غیرمجاز است.

وی در مورد نرخ سرویس مدرسه نیز با بیان اینکه ما مکلف به رعایت نرخ مصوب شورای شهر هستیم گفت: این موضوع در کارگروه ماده ۱۸ نیز بررسی و تصویب شد و در قالب قراردادهای سرویس مدرسه که بین مدارس و پیمانکاران مختلف منعقد می شود اعداد این جداول اعمال خواهد شد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص تاثیرات کرونا بر قشر رانندگان سرویس مدارس گفت: یکی از کسب و کارهایی که در دوران کرونا تغییرات زیادی را شاهد بود، کسب و کار سرویس مدرسه است چرا که با تعطیلی مدارس بسیاری از رانندگان سرویس که به صورت حرفه ای فعالیت می کردند، تغییر حوزه و کسب و کار دادند و حتی در سطح پیمانکاران نیز شاهد این تغییرات هستیم.

وی با بیان اینکه در سال اول فعالیت آموزش و پرورش بعد از کرونا شاهد بروز تبعات این گونه تغییرات خواهیم بود، گفت: لذا برنامه ریزی های را برای پوشش این موضوع داریم که بر این اساس با تصمیماتی که اتخاذ شده در نظر داریم تسهیلات ویژه ای برای رانندگان سرویس مدارس اعمال کنیم تا افراد ترغیب شوند که در این حوزه وارد شوند.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران  با بیان اینکه برخی از والدین خودشان فرزندانشان را به مدرسه می آورد و به نوعی نقش سروس مدرسه ایفا می کند گفت: حضور فرزند راننده در ماشین ضریب ایمنی و امنیت را افزایش می دهد لذا در صورتی که والدین تمایل داشته باشند می تواند در قالب سرویس مدرسه  ثبت نام کنند و علاوه بر فرزند خود دانش آموزان دیگر را جابجا کنند و این مسئله سبب می شود علاوه بر توسعه شبکه سرویس مدرسه بین اولیا، ناوگان سرویس مدرسه توسعه یافته و ایمنی و امنیت نیز افزایش یابد.

وی از پیشنهاد ارایه تسهیلات ویژه به رانندگان سرویس مدرسه خبر داد و گفت: این تسهیلات داخل شهرداری قابل اعمال است و از انجایی که سرویس مدرسه فعال جزو حمل و نقل عمومی محسوب می شود، می تواند از تخفیف ۷۰ درصدی طرح ترافیک برخوردار شود و همچنین سهمیه سوخت برای سرویس مدارس از طریق اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور به ناوگان سرویس مدرسه اختصاص یابد که این دو مشوق می تواند به توسعه ناوگان سرویس مدرسه کمک کند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا