شناخت فعالان گردشگری برای نفوذ در بازار الزامی است
علیاصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در دیدار با ایرج الهی سفیر ایران در کشور هندوستان، ضمن اشاره به ریشهها و اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور، ایجاد بسته عملیاتی هدفمند گسترش تعاملات گردشگری را در دستورکار قرار داد تا بر مبنای آن علاوه بر شناخت بخش خصوصی، فرصتهای مستعد شکوفایی احصا شود.
به گفته شالبافیان، برگزاری رویدادهای مشترک، حضور در نمایشگاههای گردشگری دو کشور، فعال کردن بخش خصوصی، بهروزرسانی اسناد همکاریهای دوسویه و نیز برگزاری نشستهای B ۲ B به عنوان ارکان بسته عملیاتی پیشنهادی مطرح شدند.
او ادامه داد: آگاهی و شناخت بیشتر از فعالان گردشگری کشور هندوستان نیز به عنوان یکی از الزامات نفوذ در بازار گردشگری هند است تا بر این اساس به کارگیری ظرفیتهای سفارت ایران در دهلی و سرکنسولگریها زمینه معرفی بخش خصوصی فعال، افراد معروف، تاثیرگذار و اینفلوئنسرها را از این کشور فراهم خواهد کرد.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: با توجه به اینکه تا پیش از بحران کرونا کشور هندوستان با بیش از یک میلیارد جمعیت، ۷ میلیون گردشگر خروجی و ۱۷ میلیون گردشگر ورودی، جزو ۲۵ کشور برتر صنعت گردشگری دنیا بوده است، از این رو جذابیتهای متعددی برای بسیاری از کشورهای گردشگرپذیر دنیا به همراه دارد.