تبلیغات اشتباه دلیل عدم استفاده از ظرفیتهای گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تبلیغات اشتباه و ارائه تصویر نامناسب از ایران از سوی سرویسها و شبکههای اطلاعرسانی برخی از کشورها باعث شده تا ظرفیتهای ایران در حوزه گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی به خوبی معرفی نشود، از این رو باید بتوانیم از تمام ظرفیتهای خود بهعنوان یک کشور گردشگرپذیر استفاده کنیم.
به گفته ضرغامی، استفاده از ظرفیتهای شهرهایی که با شهرهای ایران تفاهمنامه خواهرخواندگی دارند مسئله مهمی است و باید با این کشورها وارد تعامل شویم و از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کنیم.
او گفت: آژانسداران پل ارتباطی بین ایران با سایر کشورها در حوزه گردشگری هستند؛ و آژانسها باید بتوانند برای تورها ویژه برنامه و طرح تبیین کنند؛ و همچنین بخش خصوصی، تشکلها و انجمنها که در خط مقدم گردشگری هستند و بازوی وزارتخانه در این حوزه به حساب میآیند.