تقویت برنامههای پرورشی در مدارس/ راهاندازی سامانه «نورینو» برای فعالیتهای پرورشی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تقویت حضور برنامههای پروشی در مدارس خبرداد و گفت: توجه به مدرسه و جذاب سازی فعالیتهای پرورشی در درون مدرسه توسط تشکلهای دانش آموزی در دستور کار قرار گرفته است.
اصغر باقرزاده در جلسه شورای هماهنگی تشکلهای دانش آموزی که با هدف هماهنگی برنامهریزی و انسجام فعالیتها در استانها برگزار شد، ضمن تبریک ایام بزرگداشت هفته معلم گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان کشور، توجه به مدرسه و جذاب سازی فعالیتهای پرورشی در درون مدرسه توسط تشکلهای دانش آموزی در دستور کار قرار گرفته است.
وی به تشریح برنامههای پیش بینی شده اوقات فراغت دانش آموزان در مدارس و پایگاههای اوقات فراغت پرداخت و ضمن معرفی “سامانه نورینو” ویژه ثبت فعالیتها و برنامههای پرورشی و تربیتی گفت: در این سامانه دانش آموزان ضمن ثبت نام برای خود نقش تعریف کرده و با توجه به سلیقه و علاقه خود در فعالیتها شرکت خواهند کرد و امتیاز خواهند گرفت؛ در ستاد و استانها نیز ضمن استعدادیابی با کسب آمار و اطلاعات دقیق، تصمیمگیری مناسبتری اعمال میشود.
باقرزاده به اهمیت و ضرورت برنامهریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت و همه دستگاههای فرهنگی را به یاری طلبید تا برای جمعیت عظیم جوانان و نوجوانان پای کار آمده و به یاری آموزش و پرورش بیایند.
مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به سیاستها و رویکردهای اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد، گفت: ایجاد فضای با نشاط، مشورت با جوانان و نوجوانان در تنظیم اوقات فراغت، پاسخگویی به نیازهای روحی و عاطفی، تاکید بر روحیه خلاقیت و نوآوری، اجرای برنامههای اردویی و گردشگری، تقویت هویت ملی، انقلابی و اسلامی، برنامههای دینی، بصیرتی و معرفتی برای جوانان، مشارکتهای اجتماعی، برنامه شناسایی و تقدیر از ابتکارات و خلاقیتها، مهمترین رویکردهای اوقات فراغت دانشآموزان است.
منبع: ایسنا